Natur-Energi bruger ufine metoder

Jeg vil gerne lige gøre mit til at advare mod selskabet Natur-Energi der tilsyneladende ikke har meget respekt for forbrugernes rettigheder. Flere andre har også have uheldige oplevelser med dem, som f.eks. Tonni, der blev svindlet med nog bil streamer værk: http://ekstrabladet.dk/kup/vagthundene/article1195722.ece og John der åbenbart skulle skifte selskab fordi han var med i en spørgeskemaundersøgelse:http://24.dk/user/johnsmedehus/perma/2009/07/19/det_er_da_halvfarligt_at_deltage_i_sprgeskemaer_p_netet

Og Mogens har her på facebook beskrevet noget der meget godt ligner den situation vi også er i:http://www.facebook.com/wall.php?id=59887513919

Humlen i det hele er at Natur-Energi synes det er helt OK at de hijacker dit el-abonnement uden at fortælle det til dig. Det eneste du skal gøre er bare lige at gøre dit og dat for at vise at du “støtter grøn energi”, og hvem gør ikke det? Det glemmer bare helt at fortælle at de selv er et el-selskab der har tænkt sig at overtage leverancen af strøm til dig. Og vupti, så får du en faktura. Hvis du prøver at ringe til dem, ja så får du lov at vente i 10 minutter til noget musik før linjen bare bliver tavs. Fedt…

Så hvis du støder ind i en Natur-Energi mand på gaden eller i dit storcenter, så stik ham lige en på kassen fra mig, og så skynd dig videre inden de får fat i din adresse!

Jeg har i hvert fald tænkt mig at sende et anbefalet brev med en opsigelse, og så kan de ellers stikke deres faktura et sted hen hvor solen aldrig skinner. Lorteselskab!

Update: Fandt lige et link der beskriver at det alligevel ikke nytter at købe skidtet:http://www.elsparefonden.dk/presse/arkiv/presseklip_archive/ni.2008-11-07.4088459089

Update 2: Jeg kan se der stadig er en del trafik på denne artikel. Hvis du har erfaringer med Natur Energi som du har lyst til at dele, eller hvis du har lyst til at læse mere, så kig in på Trustpilot hvor du kan se andre brugeres mening om selskabet, og skrive din egen anmeldelse: http://www.trustpilot.dk/review/www.natur-energi.dk

Update 3 (November 2011):
Det ser ud til at Natur-Energi har taget feedback til sig, og de har som resultat af det tilsyneladende lukket deres gadesalg ned. Du kan læse mere om deres tiltag her: http://blog.natur-energi.dk/presse/svar-paa-natur-energi-bruger-ufine-metoder. Det er godt at se at det rent faktisk nytter noget at gøre opmærksom på problemerne, og håber ikke at der er flere der ryger i samme situation som vi gjorde.

3 thoughts on “Natur-Energi bruger ufine metoder

  1. Jeg driver en lille virksomhed og har pt meget travlt. Derfor er det pisse irriterende når Natur Energis tlf. sælgere konstant ringer og vil sælge mig deres produkt. Ofte ringer de 2 gange på samme dag og på trods af, at jeg har frabedt mig deres opkald fortsætter det bare.
    Det er ren cikane og da jeg er momsregistreret er der åbentbart ingen grænser for hvad man kan udsætte mig for

    Like

  2. Hold Jer langt væk fra dette selskab. Dem kan og skal man under ingen omstændigheder stole på.
    Jeg har lavet en længere anmeldelse på Trustpilot, og jeg er selv i gang med en blog om dette selskab til advarsel overfor andre.

    Jeg har aldrig oplevet et selskab med så ufine metoder, og det lugter langt væk. Dernæst er det yderst interessant, at de siden min anmeldelse på Trustpilot midt september 2017, efter at have ligget på “middel” i de sidste mange måneder, pludselig er gået fra “middel” til “god”. Så de har haft travlt derinde.

    Så, som Morten skriver, så er det virkelig et “lorteselskab”.

    Like

    • Jeg ligger i krig med Natur-Energi. Opsagde min aftale med dem i efteråret 2017 og modtog en opgørelse, så alt så ud til at være fornuftigt afsluttet. Pludselig – et par måneder senere – modtog jeg en ny opgørelse, og nu skyldte jeg dem pludselig 8.800 kr. Og det selvom der på leveringsadressen ikke havde været aktivitet i flere måneder – altså intet strømforbrug. Det nægtede jeg naturligvis at betale, men så stak de mig en historie om, at jeg selv skulle bevise, at jeg ikke havde forbrugt el. Så udstyret med en kode kunne jeg tjekke på mitforbrug.dk, men her var ingen tal, absolut ingen. Det skrev jeg til Natur-Energi og nægtede endnu en gang at betale. Samtidig truede jeg med at gå via min advokat, hvis de ikke omgående fraveg deres krav. Alt dette var i marts/april 2018, og indtil for 14 dage side havde jeg ikke hørt mere; nu er der så kommet to inkassoskrivelser fra Intellecto advokater. Og nu gør jeg alvor af truslen og har taget kontakt til min advokat. Spændende at se, hvad der sker. Men jeg mener helt bestemt, at leverandøren har ansvaret for at dokumentere, at de har leveret produktet. Især eftersom jeg ikke selv har mulighed for at tjekke mit forbrug, da der intet figurerer …

      Like

Leave a comment